دی ۲۰، ۱۳۸۸

جنبش سبز و گزاره «در باغ بودن»

تو مترو نشسته و مشغول خوندن هفته نامه اسمش رو نیار بودم . مسافر کناری ام که یه آدم حدودا 25-26 ساله بود، گفت داداش چه خبرا؟
گفتم از چی ؟
گفت همین اواخر دیگه؟ خبرای جدید رو می گم
من یه مدتی نبودم. خبری ندارم. اوین بودم . کلا از همه چیز دور بودم.

حرفش رو نذاشتم تموم بشه با یه حس اسمش رو نیار دیگه ازش پرسیدم: اوین بودی؟

گفت آره رفیق. خیلی وحشتناک بود. از ترس دو سه باری جونم تا حلق ام اومد بالا و خلاصه 5 دقیقه ای راجع به سختی ها و مشکلات اوین گفت و اینکه روزهای تلخی داشته و کلی کتک خورده بوده و اینا

منم که یه کمی تحت تاثیر قرار گرفته بودم با یه حال اسمش رو نیار دیگه پرسیدم حالا کی دستگیر شدی؟ روز عاشورا یا قبل ترش؟
گفت :نه داداش، سه هفته پیش دستگیرم کردند.
گفتم : کی ؟ اطلاعات؟ پلیس امنیت؟ بسیج؟کجا گرفتنت؟ تو خیاباون؟ یا اومدن تو خونه تون؟
بنده خدا یه کم هنگ کرد. بعد گفت نه بابا. نیروی انتظامی گرفت منو . داداش ببینم اصلا تو باغ نیستی انگارا...
با تعجب گفتم چه طور مگه؟ چرا تو باغ نیستم؟ ببخشید شاید به جا نیاوردم..!!
گفت : بابا دزدی کرده بودم. کار اصلی ام کیف قاپیه. یه شب یه خونه خالی بود رفتیم جارو بزنیم. پلیس از روی دیوار گرفتمون و بردمون اوین...
ولی واقعا اوین خیلی سخت و تلخ بود...
حالا نگفتی چه خبرا؟ از استقلال بگو داداش؟ چه کرده تو این یه مدت؟
و من وقتی بیشتر دقت کردم دیدم واقعا انگار تو باغ نیستما...

۷ نظر:

tt گفت...

salam
jalebtarin matlabe " esmesho nayari " bood ke in moddat khoondam . das marizad

کارامد گفت...

باز اگه می گفت از پرسپولیس چه خبر شاید یه چیزی داشتی بهش بگی!

samane گفت...

idmo add kon lotfan .
samane_azx@yahoo.com

مهر گفت...

خیلی با مزه بود. خیلی ها! کلی سر حال اومدم! ای ول.

رضا+ گفت...

سلام ممنون که سر زدید. نه هیچ تبلیغی در کار نیست. من صرفا دلم می خواد با خود شما آشنا بشم اگه ممکن باشه.گفته بودم که از این فضایی که ساختید خوشم میاد. موفق باشید

محسن گفت...

سلام
من هنوز زنده ام...
البته باغ نمیرم چون از کودکی خاطره بدی دارم...!!!

حمیدآقا گفت...

داداش دزدی اسم رمزه!!
مگه ندیدی شریعتمداری چی گفت توی مناظره!!!!

واقعا توی باغ نیستی!


حالا ایراندخت که احیانا نمیخوندی!!؟